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프로젝트 사례

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제목 [GCF] Green BRT Karachi

[GCF] 녹색 BRT 카라치 
Building a zero-emissions bus rapid transit (BRT) system that is safe and accessible to all.
Karachi is one of the most densely populated cities in the world with a population of 14.9 million, and is ranked very low in the 2017 Global Livability Report mainly due to its traffic congestion and induced air and noise pollution.
Its current public transportation system fails to provide mobility for all and is characterised by long commuter trip times, the rise of private vehicle ownership and paratransit modes, thus the decline in the use of public transport. Public transport services are currently only provided by informal paratransit vehicles. Vehicles in this informal network tend to be old and poorly maintained, leading to high fuel consumption, increased emissions, and higher operating costs. The vehicles are loaded beyond capacity to maximise passenger count which leads to very cramped conditions and serious safety issues to passengers as well as the general public.
This is the first dedicated low emissions Transport project presented to the Board.
The project aims to establish a 30 kilometre, fully segregated bus rapid transit (BRT) system operated with the “world’s first” biomethane hybrid bus fleet. The project includes innovative features such as a dedicated biogas plant covering 100% of the fuel demand and the last mile connectivity via bikes and e-pedicabs and includes flood proofing of the road.
The project has an estimated lifespan of 20 years.
만인이 사용할 수 있는 안전한 제로 배출 간선급행버스체계(BRT) 구축 
카라치는 인구가 1490만 명에 달하는 세계에서 가장 인구밀도가 높은 도시이며 교통 및 대기/소음 오염으로 2017년 세계 살기 좋은 도시 보고서(Global Livability Report)에서 낮은 점수를 기록하였다. 
현재 카라치의 대중교통 시스템은 만인을 위한 교통을 제공하지 못하며, 오랜 통근 시간, 개인 차량 소유 증가 및 준공공교통기관 등이 두드러진다. 그렇기 때문에 대중교통의 이용률이 떨어지고 있다. 현재 비공식 준공공교통기관만이 비공식 교통 서비스를 제공하고 있다. 비공식 교통 서비스 네트워크의 차량은 오래되고 관리가 잘 되지 않아 연료를 다량 소비하고, 배출량이 높으며 운영비용이 높다. 교통 체계 내의 승객 밀도 역시 매우 높아 일반 대중 뿐만 아니라 승객 역시 안전 문제에 노출되고 있다. 
본 프로젝트는 위원회에 제시된 첫 저배출 교통 프로젝트이다. 
본 프로젝트는 30km에 달하는 완전히 분리된 간선급행버스체계를 도입할 것이며, 세계 최초로 바이오메탄 하이브리드 버스를 활용하고자 한다. 본 프로젝트는 연료 수요의 100%를 담당하는 바이오가스 플랜트 및 자전거 및 자전거택시로 연결하고자 하며, 도로의 홍수 대비 처리를 포함하고 있다. 
프로젝트의 예상기간은 20년이다. 
 

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분류 GCF Project
Category GCF Project
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