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프로젝트 사례

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제목 Reducing GHG Emissions from Transport by Improving Public Transport Systems through Capacity Building and Use of Technology

역량구축 및 기술활용을 통한 대중교통시스템 증진으로 교통 분야에서 발생하는 GHG 방출량 감축 
This technical assistance advances Bhutan's Nationally Determined Contribution and its strategy for promotion of low carbon transport systems. Transport development and management goals of the Department of Transport as envisaged in the Bhutan Transport 2040: Integrated Strategic Vision and the 11th Five Year Plan of the Department. Sustainable Development Goals: 9: Industry, innovation and infrastructure, 11: Sustainable cities and communities, 13: Climate action
본 기술원조는 부탄의 국가자발적기여(Nationally Determined Contribution; NDC) 및 저탄소 교통 시스템 추진 전략을 증진시킨다. 2040년 부탄 교통계획(Bhutan Transport 2040)의 교통 개발 및 관리 목표는 통합전략비전(Integrated Strategic Vision)과 부탄교통부 11차 5개년 계획(11th Five Year Plan of the Department)을 포함하고 있으며 지속가능개발목표 9번인 산업, 혁신, 인프라, 11번인 지속가능 도시 및 지역사회, 13번인 기후행동 등을 다룬다. 
Context
The transport sector in Bhutan is characterized by the dominance of road transport and accounts for the highest energy-related greenhouse gas (GHG) emissions for Bhutan, at 44%. The number of vehicles is also growing at 9-10% per annum and the consumption of petroleum products for surface transport is likely to grow 3 times the current level of petroleum product consumption by 2020. There are over 68,744 vehicles in the country as of September 2014. Out of this only a meagre 1% comprises of public passenger buses. There has been a significant shift from public transport to private vehicles as seen in the rate of registered vehicles on roads. This figure is expected to further increase in the coming years. Bad road quality and difficult terrain which hinders road expansion also adds to complications in managing transport. As the public transport system is not adequate, taxis and personalized vehicles serve the travel needs of the majority. This has resulted in traffic congestion and an increase in vehicular emissions.
배경
부탄의 교통부문에서는 도로교통이 두드러지며 부탄의 온실가스(GHG) 방출량이 44% 가량으로 높은 이유이다. 차량의 수는 연간 9-10%씩 증가하고 있으며, 도로 교통에서의 페트롤륨 제품 소비량은 2020년까지 현재 소비량에 비해 3배 증가할 것으로 예측된다. 2014년 9월 기준 부탄의 차량 수는 68,744대였다. 잉 중 1%만이 대중 버스이다. 등록 차량 수에서 보다시피 대중교통에서 개인차량으로 상당한 전환이 이루어졌다. 해당 수치는 향후 몇 년간 증가할 전망이다. 도로 노면의 품질 및 지형은 도로 확장을 저해해 교통에 많은 어려운을 제기하고 있다. 대중교통 체계가 적합하지 않기 때문에 대다수의 사람들은 택시와 개인차량을 타고 있다. 이에 따라 교통체증과 차량 가스 배출량의 증가로 이어졌다. 
 

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분류 CTCN TA
Category CTCN TA
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