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프로젝트 사례

국내외 추진된 기후변화 대응의 기술협력 프로젝트 사례를 제공합니다.

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제목 Reducing GHG Emissions from Transport by Improving Public Transport Systems through Capacity Building and Use of Technology

역량 강화와 기술 이용을 통한 대중 교동 체계를 개선함으로써 운송수단에서 나오는 온실가스 감축하기
This technical assistance advances Bhutan's Nationally Determined Contribution and its strategy for promotion of low carbon transport systems. Transport development and management goals of the Department of Transport as envisaged in the Bhutan Transport 2040: Integrated Strategic Vision and the 11th Five Year Plan of the Department.
Sustainable Development Goals:
9: Industry, innovation and infrastructure, 11: Sustainable cities and communities, 13: Climate action
본 기술 이전은 저탄소 운송 시스템을 활성화하고자 하는 부탄의 국가자발적기여(Nationally Determined Contribution; NDC) 및 전략에 영향을 줄 것이다. 부탄 교통 2040(Bhutan Transport 2040)에서 구상한 교통부(Department of Transport)의 운송 개발 및 관리 목표는 통합 전략 비전 (Integrated Strategic Vision)이자 제 11차 교통부 5개년 계획이다. 
 지속가능한 개발 목적은 다음과 같다: 9. 산업, 개혁 및 인프라, 11. 지속가능한 도시 및 공동체, 13. 기후 행동
Context
The transport sector in Bhutan is characterized by the dominance of road transport and accounts for the highest energy-related greenhouse gas (GHG) emissions for Bhutan, at 44%. The number of vehicles is also growing at 9-10% per annum and the consumption of petroleum products for surface transport is likely to grow 3 times the current level of petroleum product consumption by 2020. There are over 68,744 vehicles in the country as of September 2014. Out of this only a meagre 1% comprises of public passenger buses. There has been a significant shift from public transport to private vehicles as seen in the rate of registered vehicles on roads. This figure is expected to further increase in the coming years. Bad road quality and difficult terrain which hinders road expansion also adds to complications in managing transport. As the public transport system is not adequate, taxis and personalized vehicles serve the travel needs of the majority. This has resulted in traffic congestion and an increase in vehicular emissions.
배경
부탄에서 운송 부문은 도로 교통을 지배하는 것으로, 이 부문에서 에너지 관련 온실가스 배출량은 44%에 달하며, 이는 가장 높은 수준이다. 차량 수 또한 매년 9-10%씩 늘어나고 있으며, 육상 수송을 위한 석유 제품 소비가 2020년까지 현재 수준의 3배가 될 가능성이 높다. 본국에는 2014년 9월 부로 68,744 여 대의 차량이 있으며, 이 중 오로지 1%만이 공공 민간 버스에 해당한다. 도로 위 등록 차량의 비율을 보면 알 수 있듯이, 대중 교통에서 자차로의 변화가 상당히 많았다. 이 수치는 앞으로 더욱더 늘어날 것으로 예상된다. 도로 상태가 좋지 않고 까다로운 지형이라 도로 확장에 어려움을 겪고 있으며, 이는 운송 체계 관리를 더욱 복잡하게 만든다. 대중 교통 체계가 적절하지 않기에 택시와 개인 차량이 운송 수요 대부분을 채우고 있다. 이는 교통 혼잡으로 이어졌고, 차량 배기가스 또한 늘어났다.
 

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분류 CTCN TA
Category CTCN TA
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