기술수요평가(Technology Needs Assessment: TNA) 수행에 필요한 기술 지침 및 지원
This Technology Transfer Advances Pakistan's Nationally Determined Contribution which is rooted in Vision 2025 of Pakistan – a roadmap of economic growth, social inclusion and sustainable development. It is also aligned with the country’s continued commitment to the issue of climate change as reflected in the National Climate Change Policy as well as national policies on agriculture, power, energy, energy efficiency, water and other sectors.
본 기술 이전은 파키스탄의 비전 2025(Vision 2025)에 뿌리를 두고 있는 국가자발적기여(Nationally Determined Contribution; NDC)에 영향을 줄 것이다. 파키스탄의 비전 2025는 경제성장, 사회적 포용, 지속가능 개발 로드맵이다. 뿐만 아니라 비전 2025는 국가기후변화정책(National Climate Change Policy)와 농업, 전력, 에너지, 에너지 효율, 물, 기타 부문 정책에서 잘 드러나는 기후변화 문제에 대한 지속적인 헌신을 잘 드러내고 있다.
Context
Despite being part of countries selected to benefit from UNEP’s project supporting TNAs (as part of UNFCCC’s country enabling activities) funded by GEF in 2004, Pakistan did not develop their TNA due to lack of necessary skills, capacities and expertise to conduct such process. Pakistan recently requested UNEP for support to implement its TNA and was informed that the country can still access the one hundred thousand US Dollars (100,000 USD/GEF funds) that were allocated for the country by UNEP under the project approved by GEF in 2004.However, since the initial rounds of support for TNAs between 1999 and 2004, the TNA methodology and process has been significantly enhanced in the context of the GEF’s Poznan Strategic Program on Technology Transfer which includes the provision of targeted financial and technical support to countries for TNA. The main novelty introduced in Global TNA project implemented by UNEP under the GEF’s Poznan Strategic Program on Technology Transfer between 2009 and 2013 was the inclusion in the TNA process of the development of a national Technology Action Plan (TAP)recommending an enabling framework for the development and transfer of prioritized technologies at the desired scale. The funding currently available for the TNA in Pakistan is insufficient for the country to benefit from the technical guidance and support from, UNEP, UNEP RisoeCenter and the regional centres that executed the Global TNA project (TNA Phase I) and are in the process of starting a new phase for 25 new countries funded by GEF (TNA Phase II).
배경
파키스탄은 2004년도에 GEF의 후원을 받은 UNEP의 프로젝트 지원 TNA의 대상국으로 선정되었지만 (UNFCCC의 국가 지원 활동의 일부) 필요한 기술, 역량, 전문성의 부족 때문의 TNA를 개발하지 않았다. 파키스탄은 최근에 UNEP에 TNA적용 지원을 요청했으며 파키스탄이 GEF 승인 프로젝트하에 UNEP가 국가별로 할당하는 10만 달러를 수령할 수 있다는 답변을 받았다. 그러나 1999년도와 2004년도 사이에 TNA 지원 이후로 TNA지원국에게 재정적/기술적 지원을 제공하는 GEF 기술이전 포즈난 전략적 프로그램(Poznan Strategic Program on Technology Transfer)을 배경으로 TNA기법과 절차가 상당히 개선되었다. 2009년에서 2013년 사이에 UNEP가 GEF의 기술이전 포즈난 프로그램으로 꾀하는 주요 목표는 TNA 절차에 국가 기술 실행 전략을 포함시키는 것이었다. 이를 통해 우선시되는 기술을 개발해 이전할 프레임워크를 구축하고자 하였다. 파키스탄의 TNA 자금은 파키스탄이 UNEP, UNEP Risoe 센터 및 지역 프로젝트의 기술적 지도 및 지원으로부터 혜택을 보기에는 부족하다 (TNA 1단계). 현재 GEF의 자금으로 25개 신규 국가를 위한 신규 단계를 시작하고 있다 (TNA 2단계).
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